פסיכולוגיה התפתחותית

בהתפתחות האדם ישנם שני סוגי שינויים עיקריים.
שינוי איכותי, הוא שינוי קוגניטיבי ורגשי הכרוך באיזה שהיא עלייה בכושר מסויים וטרנספורמציה שלו.
רכישת יכולת חדשה שלא הייתה לפני זה, ושלא ניתן להשיגה.
ניתן מכאן להסיק על מושג “הבשלות” שמתאר בשילה מסויימת של ילד לבצע דברים מסויימים.
למשל, אין לצפות מילד בין חודש ללכת, כיוון שהוא לא בשל לכך.

שינוי כמותי הוא שינוי שכרוך בעליה בכושר מסויים.
למשל רכישת ידע חדש.

הוויכוח על בשלות לעומת למידה עומד במרכז הויכוח של האמפריציסטים לעומת הנייטיביסטים בין מולד לנלמד.

את ההתפתחות ניתן לחלק לכמה סוגים, התפתחות נורמטיבית(כללי התפתחות פסיכולוגיים שחלים ברוב הילדים בגדילתם) וכמו כן התפתחות אישית, שהם הסטיות מהממוצע הנורמטיבי וכיצד הם באים לידי ביטוי בפרט.

למשל, תכונת הסקרנות שמתפתחת באדם מסויים היא ההתפתחות האישית שלו.
לעומת זאת, הכושר הקוגניטיבי של לשים לב לדברים מסויימים בטווח ראיה מסויים הוא התפתחות נורמטיבית

About these ads
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s